מה הופך חתונה לוויראלית? הטרנדים האינסטגרמים שאת חייבת להכיר
- גל ברליה

- 7 במרץ
- זמן קריאה 3 דקות
החתונות של היום הן הרבה יותר מאירוע מרגש – הן מופע ויזואלי שנבנה במיוחד בשביל המצלמה. מגדלי שמפניה, עמדות אוכל ממותגות, עוגות גרנדיוזיות ורגעים שנועדו לכבוש את הפיד. איך הופכים חתונה לרגע אינסטגרמי בלתי נשכח? כל הטרנדים החמים בפנים.
אם פעם רגע השיא של החתונה היה שבירת הכוס בחופה או בריקוד הסלואו הראשון, היום הכלות מחפשות להפוך כל פרט באירוע למופע ויזואלי שיגנוב את ההצגה- ולא פחות חשוב, יכבוש את הפיד. ממגדלי כוסות שמפניה ועד עוגות מקושטות בגדלים לא פרופורציונליים, המגמה ברורה: החתונות של היום הן לא רק חגיגה של אהבה, אלא גם אירוע ליצירת תוכן לכל דבר. משנה לשנה, כלות פורצות את הגבולות היצירתיים ומביאות לחתונה אלמנטים חדשים של שואו, כאלה שיגרמו לאורחים לשלוף את הטלפונים ולתעד, ובעיקר יבטיחו שהאירוע שלהן יככב בסטורי של כולם. אז אילו טרנדים חמים שולטים בזירת החתונות האינסטגרמיות? קבלו את המגמות הלוהטות שתראו בכל חתונה נחשבת השנה.
נתחיל מהמגמה השכיחה ביותר בז׳אנר- מגדל השמפניות. למי שלא מכירה את הטרנד, מדובר במגדל מכוסות שמפניה הבנוי בצורת פירמידה. על הכוס שבקצה הפרמידה הזוג שופך יחד בקבוקי שמפניה רבים היוצרים מפל שמפניה מרהיב ואינסטגרמי במיוחד. לאחרונה הטרנד הזה מקבל תפנית מעניינת, וכוסות השמפניה הופכות לכוסות קוקטיילים, קפה ואפילו קינוחים כמו טירמיסו או פירות- כל דבר שיכול להיכנס לכוס ולהצטלם טוב יעבוד.
בדומה למגדל השמפניה, גם טרנד העוגה הקלאסי והאהוב עובר כיום טרנספורמציה מהותית. בעוד שבעבר זוגות הסתפקו בחיתוך עוגה פוטוגנית ומרשימה, כיום הזוגות ממש לוקחים חלק בתהליך ההכנה של העוגה וקישוטה, ולפעמים מזמינים אפילו את האורחים להשתתף בחגיגה. בנוסף, משנה לשנה העוגות גדלות ונהיות גרנדיוזיות יותר ויותר, עם עיצובים חדשניים ומרהיבים, ובהתאמה אישית לקונספט האירוע. התוצאה היא חוויה קולינרית ואסתטית המותירה חותם בלתי נשכח הן בזיכרון האורחים והן ברשתות החברתיות.
מגמה נוספת בז׳אנר היא שילוב עמדות אוכל מהיר ממותגות בתור ארוחת האפטר פארטי. לא עוד שניצלונים וצ׳יפס או המבורגר ללא שם- כיום זוגות רבים בוחרים להגיש לאורחים מאכלי ילדות אהובים וממותגים שכולם מכירים כמו מקדונלדס או פיצה מרשת מוכרת, ולהפוך את הארוחה למיצג בפני עצמה. האוכל הלא שגרתי לחתונה והעמדה הממותגת והמרשימה הופכים במהרה לגימיק אינסטגרמי שכל אורח רוצה לתעד.

לעומת זאת, ישנם זוגות שחשוב להם שכל אלמנט בחתונה יתכתב עם הקונספט העיצובי בו הם בחרו, כולל הרגע הזה, שכאמור הופך לחשוב והמצולם ביותר באירוע. לדוגמה, כלה בשם ליז אינגלס משיקגו, בחרה להפוך את עוגת החתונה המסורתית לכדור מוצרלה ענקי שיתאים לחתונה האיטלקית שלה- וזה הוכיח את עצמו. הסרטון בו היא חותכת את כדור המוצרלה עם בן זוגה צבר 37.4 מיליון צפיות באינסטגרם.
ובעוד יש זוגות שחשוב להם להיצמד לקונספט מסוים, יש כאלה שחשוב להם להביא את האישיות והתחביבים שלהם לידי ביטוי, ומתאימים את המיצג לחייהם האישיים. עמדת כובעים בעיצוב אישי, עמדת חריטה על תקליטים ואפילו עמדת קעקועים הם רק חלק מהדברים שניתן לראות ברשתות, והיד עוד נטויה.
אז כמה יעלה לכם להצטרף לטרנד? לא מעט. בעוד שמגדל שמפניה או עוגת חתונה יכולים לעלות בין 2,000-5,000 ש"ח תלוי בעיצוב ובגודל, עמדות מזון מהיר ממותגות עולות בין 10,000-20,000 ש"ח תלוי בכמות המנות ובעיצוב העמדה. העמדות האישיות כמו קעקועים או חריטה על תקליטים, יכולות להגיע גם הן לכמה עשרות אלפי שקלים, תלוי מה בוחרים לעשות ואיך. בשורה התחתונה, רגע אינסטגרמי מכל סוג יוסיף לכם בין אלפים בודדים לעשרות אלפי שקלים תלוי מה תבחרו לעשות.
למרות העלויות הגבוהות, נראה שזוגות רבים מוכנים להשקיע לא מעט כדי להפוך את החתונה שלהם לאירוע בלתי נשכח—לא רק עבור האורחים, אלא גם עבור העוקבים. בעיניי, אם כבר משקיעים כל כך הרבה זמן, מחשבה וכסף באירוע, כדאי לוודא שיש בו רגעים שנבנים גם עבור המצלמה. אחרי הכל, התמונות והסרטונים הם מה שנשאר איתנו הרבה אחרי שהאירוע נגמר. אז כן, שווה לשלב לפחות מיצג אינסטגרמי אחד שיקבל מקום של כבוד בסטורי של כולם, אבל כמו בכל דבר—האיזון הוא המפתח. בעידן שבו כל רגע הוא תוכן פוטנציאלי, החוכמה היא ליצור חוויה שתהיה שווה גם לזכור, ולא רק לצלם.














תגובות